Z przepisów KPO wynika, że w Polsce zostanie wprowadzony nowy podatek od pojazdów spalinowych oraz wyższa opłata rejestracyjna.
Niektóre przepisy Krajowego Planu Odbudowy obligują Polskę w szczególności do podwyższenia do 2024 roku opłaty rejestracyjnej dla samochodów z układem spalania wewnętrznego, wprowadzenia do 2026 roku nowego podatku dla posiadaczy pojazdów z układem spalania wewnętrznego oraz tworzenia stref wyłącznie dla pojazdów niskoemisyjnych w największych miastach.
Spełnienie tych wymogów jest warunkiem otrzymania przez Polskę środków z Funduszu Odbudowy.
Fakt, że polskie władze zobowiązały się do realizacji tych zapisów w ramach Narodowego Planu Odbudowy, potwierdził Przewodniczący Komitetu Stałego Rady Ministrów, minister Łukasz Schreiber.
Zaznaczył, że na razie nie ma konkretów. Te wymagania są obowiązkowe. Mianowicie kwestia wysokości podatku będzie rozstrzygana bezpośrednio w Polsce.
Wiceminister finansów Artur Soboń potwierdził, że sposób realizacji omawianych decyzji jest kwestią polskiej polityki.
„Mamy swoją specyfikę, własne tempo transformacji energetycznej, ale w zasadzie oczywiście chcemy wspierać transformację, jeśli chodzi o przejście z ropy i produktów ropopochodnych na inne źródła energii, a także jeśli chodzi o pojazdach, więc jest to część polskiej polityki, to jest część szerszej polityki europejskiej” – powiedział Soboń.
Sobowtór księżnej Diany z Holandii opowiada o swojej popularności. Ona jest kopią Lady Dee
Sobowtór księżnej Diany z Holandii opowiada o swojej popularności. Ona jest kopią Lady Dee
Najbardziej stylowe wizerunki Agaty Kornhauser-Dudy, Pierwszej Damy Polski