Najlepsza gaśnica do samochodu. Jak wybrać

Bez przesady gaśnica może uratować Twój samochód w przypadku nieoczekiwanego pożaru.

W takim przypadku, aby szybko i skutecznie ugasić pożar, należy najpierw wybrać odpowiednią gaśnicę.

Z jednej strony, gdy chcesz kupić gaśnicę do samochodu, nie ma w tym nic skomplikowanego.

Z drugiej strony gaśnica do samochodu musi spełniać określone wymagania.

Porozmawiamy dzisiaj o tym, czym w zasadzie są gaśnice i jakie wymagania muszą spełniać.

Jaka gaśnica powinna znajdować się w samochodzie

Tradycyjnie gaśnicę można podzielić na kilka głównych kryteriów, na podstawie których należy dokonać wyboru. Rozmawiamy o:

  • Pojemność,
  • Rodzaj wypełniacza w gaśnicy,
  • Jakość wykonania.
  • Najpierw zajmijmy się pojemnością i jakością. Jeśli mówimy o objętości, gaśnica do samochodu musi mieć co najmniej 2 litry, a dla ciężarówki ta objętość musi wynosić co najmniej 5 litrów.

    Gaśnica o pojemności 2 litrów w zupełności wystarczy na samochód, jeśli zaczniesz gasić pożar na czas

    Jeśli mówimy o jakości, to powinniśmy preferować klasyczne gaśnice, a nie tak zwany aerozol.

    Te ostatnie mają szereg zalet w postaci niewielkich rozmiarów i minimalistycznego designu, ale jednocześnie nie są szczególnie skuteczne w gaszeniu pożarów mogących wystąpić w samochodzie.

    Zdecydowaliśmy się trochę na jakość i ilość gaśnic. Nadszedł czas, aby porozmawiać o ich typie. Wszystkie gaśnice sprzedawane do samochodów można podzielić na trzy typy:

  • Proszek,
  • Dwutlenek węgla,
  • Emulsja powietrzna.
  • Każdy z nich ma szereg cech, w tym zarówno zalety, jak i wady.

    Gaśnice proszkowe

    Gaśnice proszkowe są najbardziej wszechstronne, ponieważ faktycznie pokrywają wszystko dookoła pianą, odcinając dostęp tlenu do ognia.

    W zależności od rodzaju proszku służą do gaszenia:

  • solidne materiały,
  • metal,
  • płyny,
  • gaz,
  • wpisy.
  • Główną wadą takich gaśnic – proszek wewnątrz cylindra może się zbrylać, przez co występuje duża awaryjność. Zaleca się potrząsanie nim co kilka miesięcy i ładowanie co dwa lata.

    Gaśnice na dwutlenek węgla działają na zasadzie blokowania dostępu tlenu do ognia. Ten typ gaśnicy nie jest tak dobry w gaszeniu materiałów gazowych, drewna, tworzyw sztucznych i tkanin.

    Ale są aktywnie wykorzystywane do gaszenia sprzętu elektrycznego, łatwopalnych cieczy (paliw, smarów).

    Zwykle gaśnicę z dwutlenkiem węgla należy ładować co 5 lat, a wskaźnik awaryjności wśród nich jest mniejszy niż wśród proszkowych.

    Gaśnice powietrzno-emulsyjne

    Niedawno na rynku pojawiły się Gaśnice powietrzno-emulsyjne. Działają kompleksowo na ogień wypierając tlen ze strefy spalania, chłodząc powierzchnię i pokrywając ją silnie przyczepną folią. Te gaśnice z łatwością radzą sobie z każdym pożarem i nie wymagają serwisowania przez 10-20 lat.

    Ostateczny wybór gaśnicy, w każdym razie każdy zrobi za siebie. W takim przypadku, jeśli to możliwe, lepiej kupić lepszą i droższą opcję niż płakać nad spalonym samochodem.

    Miłość i trudności Anny German i Zbigniewa Tucholskiego

    Dlaczego samochód jest porażony prądem? Powodów jest wiele i ważne jest, aby rozwiązać je na czas

    Jeśli silnik samochodu się zatrzymał? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wyjść z tej sytuacji