Naukowcy powiedzieli, dlaczego nie pamiętamy siebie jako dzieci

Fundamentalną tajemnicą ludzkiej natury jest to, że od urodzenia do wczesnego dzieciństwa prawie nic nie pamiętamy, chociaż w tym czasie uczymy się wielu ważnych informacji.

Zespół fizjologów z Uniwersytetu Yale wykazał, że część mózgu odpowiedzialna za przetwarzanie wspomnień jest już aktywna u niemowląt w wieku trzech miesięcy, choć nie jest jeszcze w pełni ukształtowana.

Ten kluczowy obszar mózgu, znany jako hipokamp, ​​zwykle dojrzewa po kilku latach, a ten długi proces rozwoju jest często określany jako wyjaśnienie naszej niezdolności do pamiętania dzieciństwa.

Odkrycie, że hipokamp może faktycznie kodować wspomnienia nawet u małych dzieci, kwestionuje wszystko, o czym myśleliśmy, że wiemy o mózgu dziecka.

Autorzy badania przedstawiają nową teorię, która sugeruje, że małe dzieci są zdolne do „uczenia się statystycznego”, ale nie mogą jeszcze tworzyć wspomnień epizodycznych.

Trening statystyczny odnosi się do umiejętności rozpoznawania, rozumienia i przewidywania wzorców, które pomagają nam zrozumieć właściwości środowiska.

Pamięć epizodyczna obejmuje wspominanie określonych wydarzeń. Wcześniej zakładano, że zdolność do statystycznego uczenia się pojawia się dopiero po rozwoju pamięci epizodycznej, jednak autorzy badania twierdzą, że ich wyniki przeczą tej hipotezie.

Aby rozwiązać tę zagadkę, naukowcy zeskanowali mózgi 17 dzieci w wieku od trzech miesięcy do dwóch lat, które zaobserwowały dwie oddzielne serie obrazów. Jedna z tych serii składała się z losowych, niepowiązanych obrazów, a druga zawierała obrazy, które pojawiały się w uporządkowanej sekwencji z wyraźnym wzorem, który można było badać.

Wyniki pokazały, że u wszystkich niemowląt, niezależnie od stopnia rozwoju hipokampu, jego aktywność wzrosła po zaobserwowaniu uporządkowanej sekwencji obrazów.

Naukowcy doszli do wniosku, że wiek i rozmiar hipokampa nie wpływają na zdolność mózgu do uczenia się statystycznie. Odkryli również, że aktywność spowodowana obserwacją ustrukturyzowanych obrazów występuje głównie w przednich obszarach hipokampa, które zwykle nie są związane z tworzeniem się pamięci epizodycznej.

Wraz ze wzrostem mózgu tylny hipokamp znacznie się rozszerza w ciągu pierwszych kilku lat życia. Uważa się, że ten obszar mózgu odpowiada za pamięć epizodyczną.

W związku z tym naukowcy doszli do wniosku, że trening statystyczny może odbywać się w hipokampie, z pominięciem schematów pamięci epizodycznej. W takim przypadku hipokamp może wspierać trening statystyczny niemowląt, zanim będzie mógł utrzymać pamięć epizodyczną.

Innymi słowy, nawet jeśli w późniejszym życiu nie pamiętamy naszych doświadczeń z wczesnego dzieciństwa w postaci obrazów, są one jednak utrwalane przez nasz mózg, abyśmy mogli się z nich uczyć.

Ujawniono sekret prawidłowego otwarcia butelki oleju roślinnego

Te pragnienia mogą prowadzić do ubóstwa. Natychmiast wyrzuć je z głowy

Rzeczy, których nie można przechowywać w aucie, zwłaszcza w ciepłym sezonie