Co zrobić, jeśli silnik samochodu się zatrzymał.
Tak więc w najbardziej nieodpowiednim momencie (na przykład w godzinach szczytu, przed światłami lub gdzieś na wiejskiej autostradzie) silnik twojego wiernego samochodu nagle się zatrzymał.
Co robić? Spróbujemy teraz zaoferować kilka przydatnych wskazówek, jak wyjść z sytuacji.
Silnik zatrzymał się, gdy na zewnątrz padał deszcz
Nie próbuj nawet uruchamiać silnika rozrusznikiem, możesz szybko włożyć akumulator.
Zwykle przyczyną nagłego zatrzymania silnika podczas ulewnych opadów jest woda, która dostała się na urządzenia i przewody układu zapłonowego i tym samym doprowadziła do wycieku prądu o wysokim napięciu. W takim przypadku usiądź w kabinie na kilka minut i poczekaj.
W tym czasie wilgoć, która dostała się na przewody i urządzenia układu zapłonowego, prawdopodobnie wyparowała. Cóż, teraz spokojnie odpal silnik i wciśnij pedał gazu – podróż trwa.
Silnik zatrzymał się po przejechaniu brodu
Przyczyną nagłego zatrzymania silnika jest najprawdopodobniej wniknięcie wilgoci do urządzeń zapłonowych – cewki lub rozdzielacza zapłonu. Ten ostatni spowodował wyciek wysokiego napięcia. W takich przypadkach zetrzyj pozostałą wodę z przewodów wysokiego napięcia układu zapłonowego i pozwól im lekko wyschnąć. Następnie spokojnie kontynuuj swoją drogę.
Silnik zatrzymał się podczas jazdy pod górę
Powód? Podobno to przelanie paliwa z komory pływakowej gaźnika doprowadziło do zakleszczenia się zaworu iglicowego. Wyjdź z kabiny i unieś maskę – zapach benzyny lub jej bulgotanie potwierdzi to przypuszczenie.
Aby rozwiązać problem, otwórz korek komory pływakowej gaźnika i spuść benzynę do pojemnika, starając się, aby nie dostała się na powierzchnię silnika. Następnie zamknij korek, uderz w gaźnik śrubokrętem, aby otworzyć zawór iglicowy, ręcznie wpompuj paliwo do gaźnika i uruchom silnik. Problem jest rozwiązany!
Silnik zatrzymał się w upalne popołudnie
Chodzi o powstanie korka parowego w pompie paliwowej lub przewodzie paliwowym, który jest ogrzewany na słońcu. W rezultacie paliwo wrze, a uformowany korek parowy przeszkadza w dostarczaniu paliwa do gaźnika.
W takim przypadku należy ochłodzić pompę paliwową i przewód paliwowy do niej polewając je zimną wodą lub mokrą szmatką. Uważaj na szklaną zlewkę: jeśli ostygnie, może pęknąć. Gdy tylko silnik ostygnie – ruszaj w drogę.
Silnik zatrzymał się z powodu niskiej prędkości wału korbowego
Powodem jest zatkanie dyszy paliwowej układu odpowiedzialnego za pracę na biegu jałowym gaźnika. Aby wyeliminować usterkę, należy odkręcić dyszę od gaźnika, przedmuchać sprężonym powietrzem lub spłukać benzyną.