Osłona na przednią szybę ma chłodzić samochód i jego wnętrze przed palącym słońcem.
Pod względem technicznym wszystko się zgadza, lecz zawsze istnieje druga strona medalu.
Osłona przeciwsłoneczna to akcesorium, które jest tanie i sprzedawane prawie w każdym sklepie specjalistycznym.
Stała się popularna, ponieważ za grosze można ochronić plastik, tkaninę lub skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Dlatego osłona z pianki PE i folii aluminiowej znajduje się prawie w każdym bagażniku.
Folia naprawdę odbija promienie słoneczne, wnętrze samochodu nagrzewa się wolniej, a kierownica nie jest gorąca nawet po dłuższym parkowaniu w upalny dzień.
Jednak nikt nie mówi, że słońce ciągle się porusza, a wnętrze samochodu nagrzewa się dzięki metalowi, który doskonale przewodzi ciepło.
Więc najlepiej zakrywać wszystkie szyby, a nie tylko przednią. Jednak wielu kierowców nie bierze pod uwagę te argumenty.
Osłonę umieszczają pod szkłem i ona odbija ciepło na szkło klejone, które nagrzewa się bardzo szybko. Jeśli umieścisz taką matę pod przyciemnioną szybą, folia szybko wyschnie i pęknie.
W końcu nagrzewa się nie tylko szyba, ale także klej, za pomocą którego szkło jest przyklejone do karoserii. Chemia w takim „piekarniku” zaczyna wysychać bardzo szybko.
W związku z tym szyba zaczyna przeciekać. Najpierw niewielka część wody spada pod deskę rozdzielczą, gdzie są setki drutów, a następnie dostaje się do modułu lampy sufitowej.
W ten sposób osłona przeciwsłoneczna na przednią szybę jest w stanie „wykończyć” klej do szyby w ciągu jednego lata.
Dlaczego kategorycznie nie można parkować samochodu nad włazem kanalizacyjnym
Jak zwierzęta domowe wpływają na sposób prowadzenia samochodu