Już w lutym wiele z dotychczasowych przepisów dotyczących niedziel handlowych zostanie zastąpionych nowymi.
Na 2022 rok zaplanowano tylko 7 niedziel handlowych.
Największa zmiana, która wejdzie w życie w lutym 2022 roku, dotyczyć będzie urzędów pocztowych.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami sklep musi jedynie umożliwiać klientom nadawanie i odbieranie przesyłek, aby uznać je za pocztę. Jest to wyjątek od zakazu handlu stosowanego przez sieci supermarketów.
Od lutego nie będzie już tak łatwo. Aby uzyskać status urzędu pocztowego, przedsiębiorca będzie musiał wykazać, że co najmniej 40% jego dochodów to usługi pocztowe.
Zmiany dotkną także przedsiębiorców, którzy posiadają małe sklepy. Do tej pory, aby otworzyć sklep w niedzielę niehandlową, kasjerem sklepu musiał być właściciel lub współwłaściciel.
Od lutego właściciele będą mogli korzystać z pomocy najbliższych. Zgodnie z nowym rozporządzeniem, w niedziele niehandlowe przedsiębiorca będzie mógł korzystać z pomocy współmałżonka, własnych dzieci, dzieci małżonka, dzieci adoptowanych, rodziców, macochy, ojczyma, rodzeństwa, wnuków i dziadków.
Jest jednak jeden ważny warunek – przedsiębiorca nie będzie w stanie wypłacić im wynagrodzenia. Nawet jeśli członek rodziny pracuje na co dzień jako pracownik, będzie musiał pracować nieodpłatnie w niedziele niehandlowe.
Zakaz handlu nie będzie dotyczył sprzedawców ryb, a jedynie sprzedaży w gospodarstwach rybnych, z łowisk oraz w placówkach handlowych, które sprzedają wyłącznie produkty rybne.
W okresie od 1 czerwca do 30 września nie będzie zakazu handlu w sklepach z materiałami i narzędziami rolniczymi.
Również w niedziele zostaną otwarte punkty skupu produktów rolnych i leśnych.
Dziewczynę wrzucono do „okna życia” we Wrocławiu. Co wiadomo o dziecku
Fabio Cannavaro zgodził się objąć stanowisko głównego trenera reprezentacji Polski